Mimo deszczu, daliśmy radę – Gminny Rajd Pieszy

16. maja odbył się rajd pieszy przez tereny Gminy Górno. W tym promującym zdrowy tryb życia wydarzeniu wzięło udział 30 osób z p. Wójtem Przemysławem Łysakiem na czele grupy. O godzinie 11.00 spotkaliśmy się wszyscy na tarasie widokowym w Krajnie. Na początku naszej wyprawy delektowaliśmy się ciepłymi promieniami słońca i przyjemnym powiewem wiatru.

Idąc Krajeńskim Grzbietem (czerwonym szlakiem pieszym) mijaliśmy małe grupy turystów pieszych i motorowych wymieniając się z nimi życzliwymi pozdrowieniami. Schodząc z drogi asfaltowej weszliśmy na drogę polną, gdzie przywitał nas majowy deszcz. Mokra gliniana droga okazała się bardzo śliska. Jednak nie daliśmy za wygraną i niestrudzenie przechodziliśmy kolejne kilometry naszej podróży. Ślizgawki i chwilowe utraty równowagi okazały się być jednak nie utrudnieniem ale dodatkową rozrywką. Na szczycie Radostowej – największej góry położonej na terenie naszej gminy (451 m.n.p.m.) czekało na nas małe ognisko, przy którym mogliśmy się ogrzać, sporzyć przekąskę oraz wysuszyć płaszcze. Na szczycie Radostowej ustanek mieliśmy również przy krzyżu ustawionym w 2018 roku przez mieszkańców Beczkowa z okazji 100. Rocznicy Odzyskania Niepodległości. Schodząc z góry mijaliśmy przełom rzeki Lubrzanki, następnie przez Mąchocice ruszyliśmy w strone Zalewu w Cedzynie. Podróży naszej towarzyszył śpiew oraz nieustający dobry humor mimo nierozpieszczających warunków atmoswerycznych. Idąc już szlakiem niebieskim skręciliśmy w Leszczyny Skała skąd rozpoczyna się szlak Nordic Walking.

Po kilku godzinach rajdu i przebyciu 15 km dotarliśmy do celu. W bazie ŚWOPR przy Zalewie w Cedzynie czekało już na nas ognisko. Na mecie pan Wójt podziękował wszystkim uczestnikom rajdu za obecność oraz podkreślił ważną rolę integracyjną tego wydażenia w dobie pandemii. Weekend ten był pierwszy, gdzie zniesiono obowiązek noszenia maseczki ochronnej na otwartej przestrzeni. Dobrze było widzieć twarze wszystkich i uśmiechy przepełnione radością i dumą z przebytej drogi. Pani Kierownik GOK – Irmina Maliszewska – również  podziękowała i pogratulowałą wszystkim beneficjentom rajdu, zapraszając wszystkich do pieczenia kiełbasek na ognisku.

Był to niezwykle miły weekend, weekend który ponownie łączy mieszkańców gminy Górno, promując zdrowy tryb życia i kulturę fizyczną.

Dziękujemy wszystkim uczestnikom za przybycie na nasz rajd i przebycie go razem z nami.