Wycieczka do Warszawy

W ramach działania pn. „Kultura, sztuka, ochrona dóbr kultury i dziedzictwa narodowego” zadania pt. „Wyprawy z kulturą” finansowanego ze środków pożytku publicznego gminy Górno, w pierwszy dzień wakacji udaliśmy się na wycieczkę do Warszawy. Wyjazd zorganizowany był z okazji Dnia Dziecka.W programie wycieczki zaplanowaliśmy kilka atrakcji dla naszych podopiecznych. Głównym celem pobytu w stolicy była lekcja historii – wizyta w Muzeum Powstania Warszawskiego. Ciekawe eksponaty, interaktywne elementy oraz opowieści kustoszy muzeum dały nam pełnię historii ukazującą okres II Wojny Światowej oraz Powstania Warszawskiego.Kolejna atrakcją było wejście na Stadion PGE Narodowy. Ogromna ilość biało-czerwonych krzesełek i rozmiar całego obiektu wzbudziły zachwyt na wszystkich zwiedzających. W sklepie kibica nasi podopieczni zakupili sobie pamiątki piłkarskie, które na pewno zagrzeją naszą reprezentację do walki na mundialu.Po piłkarskiej ekscytacji udaliśmy się na Starówkę Warszawską, gdzie podziwialiśmy zrekonstruowane kamienice, pomnik Syrenki oraz Kolumnę Zygmunta, tutaj również dzieci miały dużo zabawy. Miały kilka minut wolnego czasu by przejść samemu po Starówce.W drodze powrotnej zachwyceni stolicą na życzenie dzieci zatrzymaliśmy się w „Restauracji pod Żółtą Mewą”, gdzie dzieci posiliły się, zakupiły zabawki w zestawie i w zjeżdżały na zjeżdżalni przy budynku.Cały autobus śpiewał, cały autobus bawił się w różne gry, a uśmiech dzieci widniał od ucha do ucha.Wszyscy mieliśmy udany wyjazd do Warszawy. Mimo niezbyt przyjaznej pogody nasze dobre samopoczucie pozwoliło nam wrócić do domu z radością i wieloma miłymi wspomnieniami.