Nabór na stanowisko Głównego Księgowego
Termin składania ofert: do 30 kwietnia 2025r.
Ogłoszenie o wolnym stanowisku pracy
Dyrektor GOK w Górnie poszukuje kandydata na stanowisko Głównego Księgowego w
Gminnym Ośrodku Kultury w Górnie, Krajno-Parcele 24 B, 26-008 Górno.
I. Stanowisko pracy:
1. Główny księgowy,
2. wymiar etatu: 3/4
3. umowa o pracę,
II. Wymagania niezbędne:
1. Zgodnie z ustawą z dnia 27 sierpnia 2009 r., o finansach publicznych (Dz.U. 2022 poz. 1634
t.j.) kandydat/ka na stanowisko głównego księgowego powinien/na spełniać niezbędne
wymagania związane ze stanowiskiem. Może być to osoba, która:
• ma obywatelstwo państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej lub
państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – strony
umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym, chyba że odrębne ustawy uzależniają
zatrudnienie w jednostce sektora finansów publicznych od posiadania obywatelstwa
polskiego;
• ma pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
• nie była prawomocnie skazana za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi
gospodarczemu, przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu
terytorialnego, przeciwko wiarygodności dokumentów lub za przestępstwo skarbowe;
• posiada znajomość języka polskiego w mow30ie i piśmie w zakresie koniecznym
do wykonywania obowiązków głównego księgowego;
• spełnia jeden z poniższych warunków:
a) ukończyła ekonomiczne jednolite studia magisterskie, ekonomiczne wyższe studia
zawodowe, uzupełniające ekonomiczne studia magisterskie lub ekonomiczne studia
podyplomowe i posiada co najmniej 3-letnią praktykę w księgowości,
b) ukończyła średnią, policealną lub pomaturalną szkołę ekonomiczną i posiada co najmniej
6-letnią praktykę w księgowości,
c) jest wpisana do rejestru biegłych rewidentów na podstawie odrębnych przepisów,
d) posiada certyfikat księgowy uprawniający do usługowego prowadzenia ksiąg
rachunkowych albo świadectwo kwalifikacyjne uprawniające do usługowego
prowadzenia ksiąg rachunkowych, wydane na podstawie odrębnych przepisów.
2. Znajomość prawa, w zakresie:
• Ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej.
• Ustawy o finansach publicznych.
• Ustawy o rachunkowości.
• Ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych.
• Ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych: od osób prawnych.
• Ustawy VAT.
III. Wymagania preferowane:
1. Doświadczenie w pracy, co najmniej 2 letni staż pracy w księgowości w jednostce samorządu
terytorialnego, jednostce sektora finansów publicznych, w szczególności w instytucji kultury.
2. Znajomość przepisów szczególnych dotyczących zagadnień rachunkowości budżetowej,
przepisów podatkowych, płacowych oraz przepisów z zakresu ubezpieczeń społecznych.
3. Znajomość przepisów z zakresu ustawy o samorządzie gminnym, rozporządzenia w sprawie
wynagradzania pracowników instytucji kultury, kodeksu postępowania administracyjnego.
prawa zamówień publicznych, prawa pracy, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Obsługa kadr i płac
5. Posiadanie umiejętności przygotowywania danych statystycznych, tworzenia prognoz,
sprawozdań, zestawień, planów w oparciu o materiały źródłowe i przewidywane założenia.
6. Umiejętność korzystania z pakietu MS OFFICE, Internetu, programu kadrowo-płacowego,
programu księgowego, PUE platforma ZUS, PŁATNIK, bankowość internetowa.
7. Znajomość przepisów dotyczących zasad korzystania ze środków unijnych.
8. Komunikatywność, sumienność, umiejętność pracy na samodzielnym stanowisku, a także
w zespole, odpowiedzialność, terminowość i dokładność w realizacji powierzonych zadań,
dyspozycyjność.
IV. Zakres zadań wykonywanych na stanowisku
1. Prowadzenie rachunkowości jednostki zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. Sporządzanie sprawozdań budżetowych, finansowych i statystycznych.
3. Prowadzenia rozliczeń z ZUS i Urzędem Skarbowym.
4. Przygotowanie i składanie deklaracji, zgłoszeń i innych dokumentów zgodnie
z obowiązującymi przepisami.
5. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi.
6. Opracowywanie projektów przepisów wewnętrznych dotyczących prowadzenia
rachunkowości, wydawanych przez Kierownika jednostki (Polityka rachunkowości).
7. Opracowywanie planów finansowych oraz bieżąca kontrola ich wykonania.
8. Dokonywanie wstępnej kontroli zgodności operacji gospodarczych i finansowych z planem
finansowym oraz kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji
gospodarczych i finansowych.
9. Prowadzenie ewidencji syntetycznej i analitycznej.
10. Przestrzeganie zapisów ustawy o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów
publicznych oraz tajemnicy służbowej.
11. Nadzorowanie prawidłowego stosowania ustawy Prawo zamówieniach publicznych,
12. Sporządzanie naliczeń odpisów na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych, planu
i sprawozdawczości funduszu, przekazywanie naliczonych odpisów oraz nadzorowanie
prawidłowości potrąceń i kontrolowanie zgodności wydatków z regulaminem i przepisami
prawa.
13. Rozliczanie środków finansowych pozyskanych z dotacji lub konkursów.
14. Przygotowywania i przekazywania do ZUS wniosków pracowników ubiegających się o renty
i emerytury.
15. Przygotowywanie i rozliczenie inwentaryzacji.
16. Zapewnienie terminowego ściągania należności.
17. Gromadzenie i przechowywanie dowodów księgowych oraz pozostałej dokumentacji
przewidzianej ustawą.
18. Odpowiedzialność za całokształt prac związanych z działalnością finansowo-księgową
jednostki.
19. Naliczanie i wypłata wynagrodzeń, w tym naliczanie innych należności, zasiłków,
prowadzenie stosownej ewidencji, dokonywanie potrąceń od wynagrodzeń itp.
20. Nadzorowanie, przygotowanie i realizacja umów cywilnoprawnych i prowadzenie ich obsługi
księgowej.
21. Przygotowywanie dokumentacji kadrowej związanej ze stosunkiem pracy zgodnie z przepisami
prawa pracy, tj.: umów o pracę, aneksów, świadectw pracy, dokumentów, zaświadczeń
o zatrudnieniu i wynagrodzeniu, wniosków i zaświadczeń związanych z przejściem
na emeryturę lub rentę.
22. Uzupełnianie bazy danych programu (kadry i płace).
23. Ewidencja i rozliczanie czasu pracy pracowników domu kultury.
24. Sporządzanie i rozliczanie umów cywilno-prawnych (z artystami, instruktorami, innymi
zleceniobiorcami).
25. Przygotowywanie sprawozdań do GUS.
26. Prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy w Gminnym Ośrodku
Kultury w Górnie (plan szkoleń, kontakt z inspektorem bhp, dokumentacja bhp, medycyna
pracy).
27. Prowadzenie spraw związanych z Zakładowym Funduszem Świadczeń Socjalnych.
28. Przygotowywanie projektów aktów wewnętrznych dotyczących spraw kadrowych
i pracowniczych (regulaminy pracy, wynagradzania, ZFŚS, procedura antymobbingowa).
29. Wykonywanie innych poleceń Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Górnie” związanych
z działalnością GOK w Górnie.
V. Wymagane dokumenty:
1. Kwestionariusz osobowy dla pracownika ubiegającego się o zatrudnienie.
2. List motywacyjny.
3. CV- uwzględniający dokładny przebieg kariery zawodowej.
4. Kserokopie świadectw pracy, kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane
wykształcenie i kwalifikacje zawodowe.
5. Opinie, referencje (jeśli kandydat takie posiada).
6. Własnoręcznie podpisane oświadczenie o:
a) posiadaniu obywatelstwa polskiego,
b) niekaralności za przestępstwo przeciwko mieniu, przeciwko obrotowi gospodarczemu,
przeciwko działalności instytucji państwowych oraz samorządu terytorialnego, przeciwko
wiarygodności dokumentów, za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub
za przestępstwo skarbowe,
c) posiadaniu zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych
VI. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać:
• w Gminnym Ośrodku Kultury w Górnie w godz. od 7:30 do 15:00 lub
• przesłać na adres: Gminny Ośrodek Kultury w Górnie, ul. Św. Floriana 4 , 26-008 Górno
z dopiskiem „Nabór na wolne stanowisko pracy Główny księgowy”
w terminie do dnia 30. 04. 2025r.
O terminie i miejscu przeprowadzenia rozmowy kwalifikacyjnej, kandydaci zostaną powiadomieni indywidualnie (telefonicznie).
Ogłoszenie jest opublikowane w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Gminy Górno i na
stronie internetowej www.gokgorno.pl.
Nadesłane dokumenty będą analizowane pod względem formalnym, następnie wybrane
osoby zostaną poinformowane telefonicznie o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
Nadesłanych ofert nie odsyłamy.
Irmina Maliszewska
Dyrektor GOK w Górnie